Amanida de llenties

dimecres, 30 de juny del 2010

Bé, ara que ha arribat l'estiu crec necessari començar a postejar receptes més lleugeres i que s'adequïn a la calor d'aquests dies. Postejo una recepta que vaig fer l'altre dia, molt senzilla i ràpida i que per a mi, amant de les llenties, la trobo increïble.



Ingredients: (per a 4 persones)

  • 600 gr. de llenties cuïtes
  • 1/2 llauna de pebrots del piquillo
  • 2 llaunes de tonyina (o 100 gr. de salmó fumat)
  • 1 alvocat
  • 1 pot de pastanaga ratllada (o en el seu defecte, 3 pastanagues)
  • 2 tomàquets madurs
  • 6 sticks de cranc
  • Olives negres
  • Orenga
  • Oli d'oliva i sal
Procediment:

En una plata suficientment gran hi avoquem les llenties i les reservem. Tallem el pebrot, l'alvocat i el tomàquet en daus petits (jo personalment ho faig sempre a daus però es pot fer com hom desitji). Si tenim la pastanaga ratllada, li afegim tal qual i en cas contrari, la palem i ratllem i li afegim a la preparació.
Per les olives ngres, jo sempre em dedico a laminar-les i no deixar-les senceres perquè no m'agrada trobar-me el pinyol però això depèn de cada persona. Pel que fa al cranc, el tallarem ben petit i l'afagirem.
Triturem la tonyina amb una forquilla i jo, solo aprofitar una mica de l'oli de la conserva de la tonyina però això és a gust del consumidor. Finalmnt, ho barrajem tot i afegim l'orenga. Per amanir-la jo ho solo fer amb sal, oli d'oliva i soja, però a vegades també he optat per fer una salsa de vinagreta i amanir-la així.
També es pot posar com a la foto una branca de julivert per acabar-li de donar el toc de cuiner.

Temps: 10 min
Dificultat: Baixa
Preu: 7€

Com podeu veure, és una recepta molt fàcil de fer i que per dinar o sopar sempre entra molt bé. Espero que us hagi agradat.

Publica un comentari a l'entrada